Podporujeme české skláře

Česká sklářská tradice a řemeslnost je součástí naší historie. Umění tavit sklo bylo v minulosti tajemstvím, které předával otec nejstaršímu synovi, a tak české sklářské rody významně ovlivnily světový technologický vývoj i umělecké styly. Na tuto tradici chce navázat také Carollinum, které podporuje lokální výrobce a poctivé řemeslo.
Podporujeme české skláře
Sklářství má v Českých zemích hlubokou tradici. Vděčíme za to ideálním přírodním podmínkám, které na počátku nabízely téměř vše potřebné pro výrobu skla. Zapomenout nesmíme ani na zručnost a pracovitost sklářů, kteří dodávali svým výrobkům vynikající vlastnosti. Kořeny českého sklářství sahají do hlubokého středověku, už od 13. století jsou doloženy první sklárny především v horských oblastech.

Když se spojí správně foukané a tvarované sklo (sklářský písek, soda, vápenec) a zemská gravitace, vznikne výjimečná dekorace v podobě přesýpacích hodin. Jejich výroba se neobejde bez šikovných rukou a úst, pece rozehřáté na více než 1100 stupňů Celsia a následného řízeného chlazení po dobu 24 hodin, aby se odstranilo vnitřní pnutí. My v Carollinu podporujeme lokální výrobce a poctivé řemeslo, proto jsme v dílně mistra Martina Štefánka v Desné na Jablonecku nechali vyrobit přesýpací hodiny, a to hned ve dvou velikostech. Stanou se tak exkluzivním dárkem pro naše obchodní partnery a zákazníky, i designovým doplňkem na našich prodejnách či v hodinářského servisu. Těmto hodinám vdechl život člověk, stejně tomu je i v případě mechanických hodinek, které najdete v našich buticích. Dokonalost se rodí v lidských dlaních.
Až 90 procent skla vyrobeného v Česku se dnes vyváží do zahraničí. Čeští skláři již několikrát dokázali, že mají světu co nabídnout a Česká republika aktuálně usiluje o zapsání tradiční ruční výroby skla na seznam UNESCO. 

Pro sklářský průmysl byl zlomový rok 2022, který valné shromáždění OSN vyhlásilo Mezinárodním rokem skla. Cílem kampaně bylo ocenit obrovské přínosy tohoto materiálu pro společnost a zdůraznit jeho klíčovou roli v nejrůznějších oblastech lidského života. 
Tereza Jandejsková
Tereza Jandejsková
Marketingové oddělení
„Kvalitní marketing je důležitou součástí Carollina, ryze české rodinné společnosti, která je lídrem v prodeji luxusních hodinek a doplňků na českém trhu. V posledních letech rezonuje naše ambasadorská kampaň s přáteli značky, můžete mezi nimi poznat armádního generála Emila Bočka, architektku Evu Jiřičnou, či profesionální sportovce Kláru Spilkovou, Zdeňka Štybara a bývalého špičkového tenistu Tomáše Berdycha.“
Zajímají vás čerstvé novinky ze světa luxusních hodinek a doplňků?
Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky společnosti Google.