Působila jste v módním byznysu, u italské značky kabelek Furla. Jak jste se dostala k práci pro Carollinum?
V módě jsem skončila před osmi lety. Když se Tamara Kotvalová rozhodla otevřít monobrandový butik Breitling, což se stalo na konci roku 2021, spojila se se mnou, neboť jsem s touhle prodejnou měla zkušenost už z minulosti. Tamara si přála, abych vedla i multibrand s hodinkami Carollinum. Butik Breitling tehdy potřeboval nový tým a na mně bylo ho najít. A i když jsme se původně obávali, že monobrand odvede část klientů z Carollina, kde značku Breitling také prodáváme, nestalo se to. Dnes patří Breitling spolu s Cartier a IWC Schaffhausen k nejprodávanějším značkám Carollina.
V čem se liší móda a hodinářství?
Hodinářský průmysl je stabilnější, hodinky nejsou sezonní zboží. Jen si vezměte, že v roce 2009 činily módní prekolekce 10 % zboží, během čtyř let se dostaly na celou čtvrtinu. A čím více zboží musíte objednat, tím máte méně času na jeho prodej za plnou cenu. Hodinkový byznys mě baví víc, slevová politika tu v podstatě neexistuje.
I hodinářské značky představují redesignované kolekce. Jak se pak prodávají modely v původním designu?
Vše záleží na konkrétním modelu. Někdy se stává, že o původní design, který se přestává vyrábět, zájem naopak vzroste. Postupně se však poptávka vyrovná. V tomto ohledu je dynamický právě Breitling, redesignované kolekce uvádí relativně často stejně jako například capsule, tedy dočasné edice, či limitované kusy. Zároveň chce zvýšit zájem u dámské klientely. Zatímco celosvětově nakupují ženy zhruba 14 % zboží, nám se daří u zákaznic bodovat na 22 %. V poslední době měly úspěch ocelové chronomaty ze spolupráce s Victorií Beckham. Už jsou k dispozici jen jejich dražší, zlaté varianty.