Pilot’s Watch Mark XVIII

Kde koupit

První zmínka o pilotních hodinkách Mark XI pochází z roku 1948. Ve své době se staly legendou. Původně byly vyráběny výhradně pro britskou Royal Air Force, kde je používali armádní piloti po více než 30 let. Mark XI byly osazeny kalibrem 89 s vnějším pouzdrem z magneticky měkké oceli, jak je tomu i u soudobého následovníka v kolekci hodinek IWC.

A stejně jako tehdy, i dnes je číselník navržen pro dobrou čitelnost pouze nezbytných informací. Velké indexy a bezpatkové arabské číslice slouží k rychlé orientaci na ciferníku, stejně jako trojúhelník se dvěma body po stranách, tradičně používaný u pilotních hodinek namísto číslice 12 – pro rychlejší orientaci pilotů. Velké číslice 1 a 2 na číselníku se totiž mohly při rychlém pohledu za letu v noci či při akrobatickém letu pilotům snadno plést s číslicí 12.

Pouzdro z nerezové oceli o průměru 40 mm je osazeno automatickým strojkem 30110 s rezervou chodu 42 hodin. Strojek je osázen 21 kameny. Pracuje na frekvenci 4 Hz. Vnitřní pouzdro z magneticky měkké oceli chrání strojek proti nežádoucím vlivům magnetismu. Šroubovací korunka zaručuje vodotěsnost šest barů. Černý ciferník, bílé luminiscenční prvky. Hodinová a minutová mečovitá ručička, velká centrální vteřinová ručička. Číselník připomínající svým uspořádáním a kontrastním provedením přístroje na palubní desce kokpitu letadla. Malá datumovka na pozici tři. Černý řemínek z teletiny Santoni.

Vybrané články z magazínu: